Home > Sporten en Afvallen > 10 tips voor een platte buik

10 tips voor een platte buik

foto 10 tips platte buikPlaatselijk afvallen is erg lastig. Met gewoon dieten lukt het vaak niet om een platte buik of strakke billen te krijgen. Naast dieet zul je daarom meestal oefeningen moeten doen bijvoorbeeld die platte buik te krijgen. Wij hebben hier 10 tips voor een platte buik onder elkaar gezet voor je. Als je deze oefeningen met grote regelmaat goed uitvoert, zul je zeker resultaat gaan boeken.




Tip 1 van 10 tips voor een platte buik:

Wandel/jog minimaal 3 per week 30 minuten om je metabolisme op te vijzelen en je vetreserve te verbranden.

Tip 2 voor een platte buik:

Eet elke ochtend een circa 10 ongezouten, rauwe amandelen. Amandelen zijn zeer gezonde snacks. Ze bevatten eiwitten en essentiële vetzuren die allebei helpen bij het verbranden van vetreserves.

Tip 3 voor een platte buik:

Ga 2-3 keer per week Pilates oefeningen doen. Pilates helpt je lichaam in vorm te krijgen en je flexibiliteit te verbeteren.

Tip 4 voor een platte buik:

Zorg voor voldoende vezels in je voeding en schrap (of verminder) de slechte koolhydraten. Wit brood, pasta, aardappelen en witte rijst kun je beter schrappen. Neem liever zilvervliesrijst, volkorenpasta en volkorenbrood. Ook met vers fruit en verse groenten kun je de benodigde vezelinname verhogen.

Tip 5 voor een platte buik:

Doe minimaal 3 keer per week buikspieroefeningen per week. Sit-ups zijn echter niet zo handig, want die hebben toch maar weinig effect op je buik.

Tip 6 voor een platte buik:

Drink minimaal 1,5 liter water per dag. Het helpt een verzadigd gevoel te houden en ook bij de vertering van eten en voor een soepele stoelgang.

Tip 7 voor een platte buik:

Drink magere melk in plaats van volle melk. Beperk liever de zuivelinname. Deze producten veroorzaken vaak een opgeblazen gevoel en winderigheid. Bovendien, zijn mensen de enige diersoort die als volwassenen nog melkproducten nemen. Wij nemen dan ook nog eens de melk van een ander diersoort daarvoor. Dat geeft toch op zijn minst te denken.

Tip 8 voor een platte buik:

Eet liever 5-6 keer per dag een kleine maaltijd dan 2-3 keer per dag een grote maaltijd. Dit zorgt voor een hoger metabolisme en gelijkmatige bloedsuikerniveau. Bovendien heb je langer een verzadigd gevoel zodat je minder ongezond zult snacken.

Tip 9 voor een platte buik:

Stop met eten 3 uur voordat je naar bed gaat. Als je echt nog trek hebt, neem dan wat vers fruit of rauwkost.

Tip 10 voor een platte buik:

Neem af en toe even een pauze van je dieet en trakteer jezelf zo af en toe eens op je favoriete gerecht of snack. Zo blijft het leuk en goed vol te houden.

Houd in gedachten dat langzaam maar zeker beter is om dat ideale gewicht en de platte buik te bereiken dan allerlei crash- en hongerdieten. Het buikvet gaat er bij dieten in principe als eerste af. Samen met goede buikspieroefeningen is die platte buik dan ook zeker binnen bereik. Succes!

 
 
© Dieet-gids.nl – Dieet | 10 tips voor een platte buik