Home > Dieten > Cambridge Dieet

Cambridge Dieet

foto Cambridge Dieet

Informatie Cambridge dieet

In het Engelse Cambridge is het, vandaar de naam, Cambridge dieet ontwikkeld door voedingswetenschappers van de universiteit van Cambridge. Het Cambridge dieet gaat altijd onder leiding van een speciale Cambridge consulent die ook de speciale maaltijdvervangers voor het Cambridge dieet verkoopt.




Voordelen en nadelen Cambridge Dieet

Bij dit dieet worden de maaltijden vervangen door shakes, soepen en repen die speciaal hiervoor ontwikkeld zijn. De shakes, repen en soepen zijn rijk aan eiwit, vitamines, mineralen en vezels en bevatten weinig vet, koolhydraten en calorieën. De afslankfase van het Cambridge dieet betekent een dagelijks calorie inname van slechts 500 kcal. Dat is dus heel weinig. Voordeel: u valt snel af. Ook hoeft u geen calorieën te tellen of lang in de keuken te staan. Nadelen: honger en uw stofwisseling kan van slag raken door dit dieet waardoor u snel weer kunt aankomen als u langzaamaan weer meer calorieën gaat eten.

Om het hongergevoel te onderdrukken en de afvalstoffen snel af te voeren moet u minstens 2,5 liter water per dag drinken.

Beheersfase Cambridge dieet

Na de afslankfase worden de Cambridge shakes, repen en soepen weer afgebouwd en langzaam maar zeker weer terug gegaan naar normaal voedsel met koolhydraten. De laatste fase van het Cambridge dieet is de beheersfase waarin een dieet op maat wordt uitgewerkt om op gewicht te kunnen blijven en de kwijtgeraakte kilo's eraf te houden.

 
 
© Dieet-gids.nl | Cambridge dieet