Home > Dieten > Eierdieet

Eierdieet

foto eierdieet

Informatie Eierdieet

Het Eierdieet is zoals de naam al doet vermoeden vooral gebaseerd op veel eieren eten. Gezien de hoge hoeveelheid cholesterol die in eieren zit, is het zeker geen geschikt dieet voor mensen met een hoog cholesterol gehalte.




Hoe werkt het Eierdieet?

U eet tijdens het Eierdieet maar zo'n 600 – 700 calorieën op een dag. Volgens de bedenkers van het Eierdieet kunt u met dit circa 5 kilo afvallen in één week. U mag het Eierdieet niet langer volgen dan een week achter elkaar. Daarna moet u zeker 1 – 2 weken weer normaal eten. U mag geen boter of olie gebruiken tijdens het dieten. Koffie en thee zonder suiker of melk zijn toegestaan en verder wordt geadviseerd minimaal 2 liter water op een dag te drinken om de afvalstoffen die vrij komen tijdens het afvallen zo snel mogelijk uit het lichaam af te voeren.

Hieronder het menu van het Eierdieet. De middag en avondmaaltijden kunt desgewenst omruilen.
Het ontbijt is alle dagen hetzelfde. Als er geen hoeveelheden staan aangegeven mag u deze zelf bepalen. De eieren maakt u naar eigen smaak en behoefte klaar (zonder gebruik van boter!).

Ontbijt Eierdieet (geldt voor alle dagen):
Grapefruit, de eerste dag 3 eieren, de volgende dagen 1 of 2 eieren. U mag de eieren koken, bakken, pocheren, wat u maar wenst zolang er geen olie of boter wordt gebruikt.
Koffie en/of thee

Maandag
Lunch: 3 eieren, rauwe tomaat, koffie en/of thee
Diner: 3 eieren, 1 cracker, gemengde salade en eventueel koffie en/of thee

Dinsdag
Lunch: 1 of 2 eieren, één of meer tomaten, koffie en/of thee
Diner: gegrillde steak met gemengde salade van selderij, spinazie, komkommer en eventueel koffie of thee

Woensdag
Lunch: 1 of 2 eieren, één of meer tomaten, gekookte spinazie, koffie en/of thee
Diner: 2 gegrillde lamsboutjes of 1 gegrillde steak

Donderdag
Lunch: gemengde salade, grapefruit, koffie en/of thee
Diner: één of meer eieren, magere kwark, spinazie, cracker(s), eventueel koffie of thee

Vrijdag
Lunch: eieren, spinazie, koffie en/of thee
Diner: gekookte, gepocheerd of gegrillde vis, gemengde salade, cracker en eventueel koffie of thee

Zaterdag
Lunch: salade van vers fruit
Diner: gegrillde steak met tomaten, selderij en komkommer zoveel u wilt en eventueel koffie of thee

Zondag
Lunch: gegrillde kip, één of tomaten en grapefruit
Diner: groentesoep, gegrillde kip met tomaten, komkommer, kool en selderij, grapefruit en eventueel koffie of thee

Daarnaast minimaal 1,5 – 2 liter water per dag drinken. Dit bevordert de afvoer van afvalstoffen.

 
 
© Dieet-Gids.nl – Dieet | Eierdieet