Home > Dieet > Fruitdieet

Fruitdieet

Informatie Fruitdieet

foto fruitsieetHet fruitdieet is een wisseldieet, een beetje vergelijkbaar met het brood(wissel)dieet. Bij het fruitdieet eet je 2 dagen achter elkaar alleen maar fruit. Daarna mag je een dag normaal eten. Op de fruitdagen mag je de porties en soorten fruit zelf bepalen. Alleen avocado's, bananen en druiven zijn niet toegestaan. Eet het liefst veel kleine porties op een dag. Fruit gaat snel door de maag naar de darmen. U heeft dan ook snel weer een hongergevoel. Door over de hele dag verdeeld fruit te eten vermindert u het hongergevoel.

Hoe werkt het Fruitdieet?

Op de fruitdagen is de inname van vet nagenoeg nul. Ook de essentiële vetzuren krijg je niet binnen op de fruitdagen en zoals de naam al zegt, het zijn essentiële vetzuren. Je hebt ze dus nodig. Op de normale dagen moet je dus vooral hier op letten. Een handje rauwe noten zijn dan prima. Of bak je vlees in 1 á 2 eetlepels mais- of zonnebloemolie. Op de normale dagen moet je ook blijven opletten met wat je eet, gefrituurd voedsel is uit den boze en ook snacks en tussendoortjes kunt u beter achterwege laten. Water, koffie en thee zonder melk en suiker mogen onbeperkt gebruikt worden op de normale dagen. Op de fruitdagen mag u alleen water of verse geperst fruitsap.

Neem tijdens het fruitdieet ook elke dag een multivitamine tijdens het ontbijt, de lunch en het diner. Door elke dag minimaal 30 minuten te bewegen kunt u het afvallen ondersteunen.

 
 
© Dieet-Gids.nl – Dieet | Fruitdieet