Home > Dieten > Kwarkdieet

Kwarkdieet

foto kwarkdieet

Informatie Kwarkdieet

Het kwarkdieet telt slechts zo'n 600 calorieën per dag en is daarmee een zogenaamd crashdieet. Volgens de bedenkers zou je zonder bezwaar het kwarkdieet 1 week kunnen volgen. Door het lage aantal calorieën kun je gemiddeld drie tot vier kilo in een week afvallen. Een deel van het gewichtsverlies is echter water. Volgens diëtisten en het voedingscentrum is 3 tot 4 kilo per week afvallen aan de te hoge kant.




Hoe werkt het Kwarkdieet?

Het kwarkdieet bestaat voornamelijk uit (hoe kan het ook anders) kwark. Naast de voorgeschreven hoeveelheden kwark en vet (boter/margarine) mag je van de bijgerechten iets uitkiezen en ook van de extraatjes. Het is de bedoeling dat de gerechten worden in kleine porties over de hele dag verdeeld worden.

Dagelijks:
Kwark: 750 gram magere kwark zonder suiker
Vet: 2 afgestreken theelepels boter of margarine

De bijgerechten waar je elke dag iets van mag kiezen: 4 kleine appels, 600 gram verse ananas, 2 middelgrote bananen, 250 gram druiven, 2 grote grapefruits, 400 gram pruimen, 2 grote sinaasappels, 75 gram gemengd gedroogd fruit, 4 eetlepels fruitconserven, 5 eetlepels appelmoes, 4 volle theelepels jam, 50 gram cornflakes.

De extraatjes waar je elke dag ook één van mag kiezen: 2 augurken, 3 olijven, 1 bosje radijsjes, 1 kleine rammenas, 1 kleine paprika, 2 eetlepels gehakte pompoen, 2 eetlepels mixed-pickles, 2 eetlepels gehakte tomaten of 2 eetlepels vruchten in mosterdsaus.

 
 
© Dieet-Gids.nl – Dieet | Kwarkdieet