Home > Dieten > Rijstdieet

Rijstdieet

foto rijstdieet

Informatie Rijstdieet

Het Rijstdieet is een vastenkuur in een wat mildere vorm. De gedachte van de bedenkers van het vasten met rijst ofwel het Rijstdieet is dat vasten goed voor het lichaam en je zo maag en darmen de kans geeft wat tot rust te komen en het lichaam de gelegenheid geeft de afvalstoffen af te voeren. Met het Rijstdieet krijgt het lichaam wel de benodigde voedingsstoffen binnen en is het hongergevoel beperkt. Omdat rijst goed te verteren is kunnen maag en darmen toch gereinigd worden aldus de bedenkers van het Rijstdieet. Doel van het Rijstdieet is dan ook niet zo zeer afvallen, maar veel meer ontgiften. Door de zeer beperkte inname van calorieën zult u met dit crash dieet wel in korte tijd veel kunnen afvallen.




Hoe werkt het Rijstdieet?

Het Rijstdieet is opgebouwd uit drie fasen van ieder minimaal vijf dagen. Tijdens de eerste fase van het Rijstdieet neem je een glas water vermengd met magnesiumsulfaat. Dit heeft een zeer laxerend effect. Uw darmen zijn daarna nagenoeg geheel leeg. Verder mag u op een dag slechts een kop rijst dat u verdeeld over 3 eetmomenten. Deze eerste fase van het Rijstdieet duurt minimaal 5 dagen. Maar volgens de makers van het dieet is het beter deze fase zo lang mogelijk vol te houden.

Tweede fase Rijstdieet

In de tweede fase mag u wat groente en fruit toevoegen aan het dieet. Je mag dan uiterlijk een uur vóór het ontbijt of de lunch maximaal drie verschillende voedingsmiddelen eten. Ontbijt, lunch en diner bestaan alleen nog uit rijst. De tweede fase duurt ook minimaal 5 dagen, maar voor deze fase geldt dat je het langer mag volgen als je dat kunt volhouden.

Derde fase Rijstdieet

In de derde fase mag je kaas, kwark eten tegelijk met je groente of fruit. Het diner wordt uitgebreid met vis of lamsvlees. Na de derde fase die ook weer minimaal 5 dagen duurt, kan je volgens de bedenkers van het rijstdieet langzaam weer naar het normale eetpatroon.

 
 
 
© Dieet-Gids.nl – Dieet | Rijstdieet