Home > Dieten > Yoghurt Dieet

Yoghurt Dieet

foto yoghurt dieet

Informatie Yoghurt Dieet

Het Yoghurt dieet gaat uit van het principe dat yoghurt de enzymen in vetcellen stimuleert. Deze enzymen zorgen voor een goede vetverbranding en helpen zo bij het afvallen. Michael Zemel heeft onderzoek hierna gedaan en ontdekte naar eigen zeggen bij onderzoek onder testpersonen dat drie bekertjes yoghurt van ongeveer 200 ml als onderdeel van een calorie beperkend dieet zorgen voor ongeveer 20 procent meer gewichtsverlies. Het vetverlies zou volgens datzelfde onderzoek zorgen voor 60 procent meer vetverlies in vergelijking met andere dieten met evenveel calorieën, maar dan zonder yoghurt.




Het Yoghurt Dieet

Week 1 en 2 Yoghurtdieet:
Om de dag een yoghurtdag. U mag dan alleen 2 liter magere yoghurt, zonder suiker of andere toevoegingen, eventueel is Optimel (met vruchtensmaak toegestaan).
Bij duizeligheid eventueel wat druivensuiker nemen.

De andere dagen van het Yoghurt dieet(de niet-yoghurtdagen):
3 schaaltjes magere yoghurt (over de dag verdeeld)
3 boterhammen met mager beleg
3 appels
mager vlees/vis, groente, aardappel

Week 3 Yoghurt Dieet:
1 yoghurtdag en 4 andere dagen (met dieet zoals hierboven beschreven). De 2 overgebleven dagen mag u normaal eten.

Week 4 Yoghurt Dieet:
1 yoghurtdag, 3 andere dagen (met dieet zoals hierboven beschreven). De 3 overgebleven dagen van de week, mag u normaal eten.

U mag het Yoghurt Dieet maximaal 4 weken achtereen volgen.
U kunt natuurlijk ook een eigen yoghurt variant maken door in uw eigen caloriebeperkende dieet 3x daags een schaaltje magere yoghurt zonder suiker in te passen.

 
 

© Dieet-Gids.nl – Dieet | Yoghurtdieet